lite av varje.

så har sambon blivit 35 år idag å det firades med finfrukost å finfika på eftermidagen. isabell 7 år firades oxå då hon faktiskt fyllde år redan den 12 mars. den som väntar på nåt gott! ;)

i går i verkstan försökte jag mig på att dreja lite större men kroppen ville inte riktigt så jag fick gå ner i storlek för nu. drejade ytterligare delar till mina mobiler för jag e osäker på vad som kommer passa bäst. ibland tror man att man vet det men sen när man ser resultatet så inser man att det inte alls hänger ihop med resten.

eftersom det e omöjligt att inte bli inspirerad av pia å stellans verk så har ett nytt projekt sett dagens ljus. ska bli lite större föremål så småningom, men just nu försöker jag få själva formen på godset at sätta sig i ryggraden å därför kör jag ett mindre format just nu. går sådär, men jag har ju precis börjat. kan säga så mycket som att det kommer bli fantastiska resultat!

eftersom jag redan har varit på anliots gård i två veckor nu å det bara e en vecka kvar så får jag försöka lista ut hur jag ska kunna fortsätta med mitt nyaste projekt även när jag kommer tillbaka till skolan. vill ju göra det i lergods men på skolan använder vi bara stengods. hmmmmm.......jag måste oxå inse att det här projektet kommer ta ytterligare tid från familjen. typ endel kvällar å dagar på lov. det e ju bara då jag e hemma. annars bor jag ju på skolan. ja det löser sig säkert. känner att jag bara måste genomföra den nya ide´n nu. vet att det kommer bli nåt som leder vidare till andra fantastiska utmaningar.

ha en fortsatt trevlig lördagkväll!



Comments

Popular Posts