is, vatten å färg!

som vanligt när jag kommer tillbaka till skolan efter en lång hemmavistelse kommer huvudvärken, å stannar ett par dar. jag har i allafall lyckats häva migränanfallen än så länge. får se till att ta det lungt å inte pressa mig själv fast det e MYCKET svårt.

har börjat på mitt projekt med stora krukor. drejar tre delar som jag sen sammanfogar. går super å ser fram emot att visa er slutresultatet.

samtidigt håller jag på med en grupp alster som jag arbetar med som om dom skulle va på utställning så småningom. temat e vad som anses vackert i vårt samhälle. varför vi tänker på vackra människor i vissa sammanhang å tycker att mindre attraktiva människor inte hör hemma där.

på mina hyllor i verkstan står det mycket saker som e skröjbrända. former som jag drejat å drejat å drejat ett stort antal av. jag har varit mycket osäker på vad jag ska ha dom till men nu, inspirerad av min praktikplats å pia anliot, har jag börjat måla på dom. ett exprement (i?) (e?). kul! intressant att se vad det hamnar.

en händelserik dag i verkstan. carinas hund gick genom isen på tjärnen å hon va tvungen att hoppa i å rädda den. :(. alla mår bra dock. själv fick jag mig två duschar av vattenslangen som vi spolar golvet med. plupp sa det å den lossnade. två ggr. den tredje gången va det mats som blev blöt. :).

ha det!

Comments

  1. Härliga färger å former! Inser att jag behöver skaffa mig ett liiite större hus så jag får plats med lite allt möjligt jag tycker om =)

    ReplyDelete
  2. Skitsnygga Malin, nu syns de att du börjar våga vara dig själv. Oftast så tror man att bara det sk vanliga duger gråa tråkiga former och färger. Huvudvärken kommer nog ge mig sig när alla dina kreativa tankar får komma ut och du tillåter dig vara du. Puss/ Mamma

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack älskade mamma! Det värmde mitt hjärta. Å lite blöt i ögat blev jag oxå. <3:-)

      Delete
  3. vi tycker allt som du gjort vart mer eller mindre grymt. kul att du satsar mer på det!
    tex så slåss vi över spagettiskålen du designade som greta fick i födelsedagspresent. köper gärna mer sådana skålar oavsett pris :)
    keep up the good work, du är bäst!!

    ReplyDelete
  4. nu blir jag alldeles varm i hela kroppen. tack ni underbara vänner! jag saknar er! hoppas vi kan träffas i sommar. får väl bli när skålarna e klara. ;). börjar producera på måndag. på allvar alltså. fantastiskt kul att ni gillar den å vill ha fler. love ya!

    ReplyDelete

Post a Comment

Jag värdesätter alla kommentarer! Tack!

Popular Posts