anagama del 3,4,5 och en massa japaner.

så är anagamabränningen över. vi brände i onsdags, torsdags, fredags och lördags. jag satt mellan 8 och 12 på torsdagen samt mellan 16 och 20 samma dag. på fredagen satt jag mellan 8 och 12. eller satt och satt. herregud vilket arbete. nu vill jag bara sova. otroligt spännande med allt som skulle hållas koll på, temp, syretillförsel, se till att röken kontinuerligt steg ur skorsten mm mm.

nu ska den svalna och sen den 17:e september ska vi öppna den. då återvänder stefan andersson till skolan och tömmer den med oss. spännande! men jag missar det. jag har fått en operationstid den dagen (gallan) och får se mina burkar senare i veckan om jag har tur och inte mår för dåligt.

på fredagen kom också delegationen från japan till skolan. nu hamnar jag i en massa trevliga japaners fotoalbum. inte mig emot. mingel och tecermoni och många nyfikna frågor från både japaner och svenskar. fantastiskt väder blev det också trots siande om storm.

en händelserik vecka, en fantastiskt vecka med fantastiska människor!

stefan andersson.

färdigpackad.

stefan andersson.

igenmurad klar för att börja elda.

onsdag eftermiddag. tändning.


torsdag. malin och jag eldar 8-12.
stefan kalkar och gör fint.

malins hund filur.
världens goaste.

filur.

malin och jag.


stefan.

stefan.

på eftermiddagen fick vi besök av tre
rådjur. i mitten.
jag och sara eldade torsdag 16-20.


en fantastiskt fredagsmorgon.
jag och katarina eldade 8-12.

nyfiken delegation från japan.




varmt.


temp innan jag åkte hem i fredags.
hot hot hot!


Comments

Post a Comment

Jag värdesätter alla kommentarer! Tack!

Popular Posts