experiment!

denna vecka kommer jag befinna mig på hemmaplan. jag ska på inskrivningssamtal på falu lasarett på torsdag och sen på måndag ska jag operera bort gallan. därför är det bättre att jag arbetar i pia och stellan anliots verkstad just nu.

som sagt i pia och stellans verkstad. det kom ju lite hastigt på och därför hade jag ingenting planerat och inte heller några verktyg eller dylikt med mig hem från skolan. det blev alltså ett ypperligt tillfälle att prova lite grejer som jag gått och tänkt på länge men som aldrig blivit av. frågan "hur funkar det?" är det jag kommer att arbeta kring på min praktik. sånt som inte ska fungera men gör det ändå. det fascinerar mig.

lergods blir materialet och många små bitar som jag sedan kommer sammanfoga på ett speciellt sätt. kul och se om det faktiskt funkar. jag tror det.

lerskisser.

man tager vad man haver.

dagens skörd.



å så en elefant.


Comments

Popular Posts