Kroppskonst

Jag har så länge jag kan minnas varit fascinerad och lustfyllt intresserad av tatueringar. Ända sen jag uppmärksammade min pappas hemmagjorda tatuering på underarmen har jag själv velat ha kroppen full med dessa intima konstverk. Idag gjorde jag min andra tatuering. Att jag valde just detta motiv var för mig en självklarhet. Trots mina ganska unga år så har jag varit med om mer omtumlande saker än vad dom flesta går igenom på en hel livstid. Alla livserfarenheter syns på kroppen. På alla. Jag anser att en människa blir vackrare ju äldre den blir. Jag känner mig vackrare nu än när jag var yngre. Just för att jag har blivit utsatt för livet. En fjäril blir vackrare ju äldre den blir. Det vill jag bli påmind om varje dag och därför har jag valt att placera den på handen.

För mig är tatueringar, kroppskonst, något extremt intimt. Man synliggör huden. Helt plötsligt finns den. Huden är väl den del av kroppen som ofta går obemärkt förbi. Man uppmärksammar hår, bröst, ögon, men huden bara är. Tills man gör något med den. Erotiskt är väl det rätta ordet. Jag kan i alla fall inte låta bli att ta på en arm som är tatuerad.

Jag har under en lägre tid inte alls sett mig själv när jag tittar på foton där jag är med. Jag har känt "men var är jag?". Jag vill se mig! Den jag känner mig som. Från och med nu ska jag vara och se ut som jag. Ingen annan.

Tack Jimmy på "Tattoos and memories" för den fantastiska upplevelsen du gav mig idag! Vi ses igen!

Malin





Bedövningssalva. Ett skit tyckte Jimmy. Huden blir slapp.
Dessutom försvann effekten efter en kvart och sen var det
bara att hänga med i hur det kändes.


 






Nöjd!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D


Comments

Popular Posts