Att fira.

På utbildningen jag går fick vi i onsdags lära oss att det är absolut nödvändigt att fira sina framgångar, när man har nått ett mål man satt upp, annars kanske man bara jobbar på och inte njuter av det man uppnått eller ser hur långt man faktiskt kommit. Jag har på två år gått från heltidsjukskriven till att ha utställning i New York. INTE ILLA PINKAT, tycker jag själv. Jag är väldigt stolt! Att jag hamnade i New York började med att vi på utbildningen skulle visualisera vår verksamhet i en annan stad. Vi fick tre ställen att välja på och för mig blev det New York. Möjligheterna där tycktes oändliga. Så när skoldagen var slut gick jag hem och googlade på gallerier i New York, det enda galleriet som sökte nya konstnärer va just Agora Gallery. Jag läste knappt nåt om galleriet på hemsidan och inte heller kollade jag upp andra konstnärer där. Jag ville inte bli påverkad av deras sätt att arbeta eller spä på mitt tvivel. Är jag tillräckligt bra? Så under några veckors tid satte jag mig ner och knåpade ihop en ansökan. Sen var det bara att vänta. Så sent en kväll, vid halvtiotiden kom det. Mejlet som ändrade allt och uppfyllde min absolut högsta dröm. Att få synas utomlands. Så nu jobbar jag för fullt med att få till all information om  mig och min konst som galleriet behöver för att göra så bra reklam för mig som möjligt. Det är ju värt att fira!

Den allra första som firade mig var min älskade vän och kollega Pia Anliot. Hon kom med blommor, äpplen, bakelser och youghurt. Gissa om jag blev glad!!!!! Pia i mitt hjärta för alltid! <3

I lördags kom mina älskade föräldrar med tårta. Utan deras stöd och uppmuntran hade jag inte varit där jag är idag. Älskar er!

Om Andreas och jag har firat kommer jag inte ihåg. I tre dar efter att jag fick mejlet befann jag mig i en bubbla och första dygnet hade jag migrän. Men fira kan vi ju alltid göra en gång till! Om vi nu redan gjort det. :)

Datumet för utställningen är 29 Juli-19 augusti. Vernissage 31 juli.

Välkomna!



Comments

Popular Posts