Ja just jäklar! Jul!

Ja mitt i allt arbetsplanerande kommer jag stundvis på att det är ju julafton på tisdag nästa vecka. jag ser fram emot den men glömmer samtidigt bort den dagen allt som oftast. Så nu måste jag ju också planera in lite ledighet. Får nog bli från lördag den 21 till och med fredag den 26. Helt ledig alltså. Sen får det väl bli fläckvis arbete ett tag eftersom barnen har jullov och Andreas jobbar. Tur man kan smita in i skrubben och arbeta medan potatisen kokar och barnen kollar film.

Ser fram emot en lugn julafton med god mat och gott sällskap. Det här året kommer också min lillebror att fira jul med oss. Gissa om vi längtar!

Här hemma har vi också en hustomte som nattetid kommer till liv och sprider julstämning och förväntan medan vi sover. Sen blir han trött och måste vila. Att som endast 15cm lång smyga omkring på 153 kvm kräver sin energi, därför har hustomten fått en egen stol att sitta på när benen blir trötta. Där pustar han ut några timmar innan familjen Nilsson Forsberg vaknar till liv och han måste ställa sig på pass igen.

:)

Comments

Popular Posts