Fibro Friday!

Oj vad denna vecka gick snabbt!
Har inte riktigt hängt med mentalt känner jag.
Har iallafall haft en bättre vecka kroppsligt. Har börjat göra yoga igen och det hjälper kroppen att slappna av och minska antalet migränkänningingar och attacker. Har tagit mina nyponkapslar och varit lite bättre med maten. Förkylningen hänger fortfarande kvar men gör mig inte däckat längre. Började med kanJang som alltid är bra att ta till när jag är hängig. Har haft mycket problem med magen och ska så småningom utesluta gluten. Har också haft mycket klåda i händerna.

Arbetet i verkstan har gått toppen. Känner mig inte lika stressar och splittrad nu när jag kan koncentrera mig enbart på måleriet.

I  veckan har jag också skrivit ut mina biljetter till Neapel. Åker den 16 November. Jag är nervös och känner mig rädd. Tankar som, tänk om sängen är för hård, om de inte förstår att jag inte funkar som en normal person, vad gör jag om jag mår migrän, pallar kroppen att jobba efter att jag flygit med ett byte inkluderar etc etc. Ja ni är nog många som vet hur det är. Det logiska tänkandet säger ju att det kommer gå bra, men jag vill aldrig vara till besvär. Jag vet att jag har rätt att vara som jag är, men ändå, har ju mött människor som inte visar respekt bara för att sjukdomen inte syns. Jag har ju dock träffat de jag ska arbeta med och de är underbara! :-)

Jag är förväntansfull och vet att jag behöver den här resan. Två veckor i en villa i Neapel. Tacksam det är vad jag är.
Jag låter aldrig rädslan hindra mig från att göra det jag vill numera. Det här jag glot nog tidigare i livet.

Nej nu värker nacken och jag måste sluta.

Puss å kram! :-)

Popular Posts