3 timmar i vimlet

Den här resan till Neapel ingår ju i ett projekt som galleri Monteo Liveto annordnar. Det hela går ut på att jag som konstnär ska bo här i två veckor, hämta inspiration från omgivningen, arbeta med min konst med det jag upplver som utgångspunkt och det hela kommer sluta i en utställning nästa år tillsammans med de andra 21 konstnärerna som också blivit inbjudna till projektet.

Jag har förstått nu efter att jag vandrat runt i Neapel i tre timmar att jag inte kommer finna min inspiration i de typiska turistattraktionerna. Jag kommer naturligtvis besöka några sådana också, men min kreativitet hämtar jag från livet på gatorna, de gamla skulpturerna, människornas energier och klottret som blandar sig med historisk  arkitektur. De är ett vackert folk,

Det ser väldigt folktomt ut på bilderna men jag lovar de finns där. Bland butikerna.

PS. Jag blev inte lika generad idag när ett par hånglade i närheten. :D







Slott



Den nya generationen militärer svär sin ed.



Ser ni slottet på höjden?
Här finns ett slott i varje hörn (typ).

Vägen ner mot vattnet.



Slottet på höjden igen.

Tennisbana, tivoli och park.



Det första slottet bland bilderna ser man nu bakifrån till
vänster i bild

Det finns mycket sånt här.
Inspiration.


Bevis på att kag faktiskt är
i Neapel :D.












Comments

Popular Posts