Borta bra, hemma bäst!

Jag har verkligen haft det otroligt bra här i Neapel. Fantastiskt faktiskt, men nu när det börjar närma sig avfärd mot Sverige längtar jag hem till mitt och de mina. På Söndag förmiddag tar jag taxin mot flygplatsen och åker hemåt.

Jag har varit ensam här sen i går morse. Antonio och Chantal är i Frankrike och ställer ut på en mässa i Strasbourg. Antonio åkte redan i Lördags så jag och Chantal har haft kvällarna för oss själva och pratat och skrattat. Vänner för livet tror jag minsann.

Jag har fått massor av inspiration till tavlan som ska skapas inför den kommande utställningen i sommar, tillsammans med de andra konstnärerna som varit här innan och de som kommer efter mig. Ska också måla det tilltänkta motivet i akryl och sedan bestämma vilket medium som jag tycker passar bäst till mitt tänkta uttryck.

Här kommer lite bilder på det jag hitttills skapat. Från skiss till akvarellmåleri.














Målningarna ovan är slutresultatet här i Neapel.
Kommer självklart jobba vidare och ta motivet längre men det blir i akryl.
Vänster: 15x20cm    Höger: A3



Comments

Popular Posts