En liten utflykt

Idag blev det inte en så lång utflykt. Det har spöregnat och stormat här idag så jag passade på mellan skurarna. Jag som annars inte har något speciellt bra lokalsinne hittar plötslig och kan orientera mig väldigt bra. :)

Jag besökte den vackra byggnaden Santa Chiara, en mindre basilika här i Neapel.




Det är intressant att sånt här finns och inte tas bort
på de gamla värdefulla byggnaderna.
Intressant kontrast verkligen.
















Ja, jag var där ;)



Det var så vackert med alla
speglingar efter regnet.


Apelsinträd.

Majolica.








Fantastiska effekter med hälp av
solen.




Ser ni vattendropparna som stänker och glittrar i solskenet?
Underbart!



Utanför

På torget intill.
Här tjoades det för fullt för idag
var det fotboll på tv.

Utanför.

Är det en man som står där?


Nej, nån har ställt sin docka där!
:D :D



Comments

Post a Comment

Jag värdesätter alla kommentarer! Tack!

Popular Posts