Några dagar kvar

Nu har jag inte så många dagar kvar här i Neapel. Kroppen börjar säga ifrån och jag måste dra ner på tempot, Så de sista dagarna blir det nog bara korta svängar ut i vimlet.

Idag tog det ungefär tre och en halv timme för mig att göra mig i ordning för dagens utflykt. Allt gick som i ultrarapid och då är det bara att lyda, ta det lungt och gilla läget.

Jag strosade omkring på gatorna och njöt av solen som nu kommit tillbaka. Satt mig ner på en bänk lite då och då och bara andades in miljön. Torg med sittplatser finns det gott om här så är man trött i benen eller bara vill kolla in vimlet av människor så finns det många sådana möjligheter. Idag hånglade några 5 meter ifrån mig. Inte konstigt alls känns det nu ;P , och en liten pojke kissade strax bakom bänken jag satt på. Man vet aldrig vad som händer när man kliver utaför dörren.

Något som ständigt hörs, förutom några timmar mitt i natten, är tutande bilar, sirener från polisbilar och andra utryckningsfordon, flygplan och skotrar i mängder. Verkligen i mängder! Har aldrig sett så många nånsin. Så vill man komma över vägen innan man blir gammal och grå är det bara att kliva rakt ut och hoppas att alla fordon stannar. Agressiv fotgängare är ett måste om man vill korsa en väg. Apotek finns ungefär var 20:e meter. Skojar inte. Ingen verkar gå ut utan smink. Vilket i och för sig är kul för mig, ett tag, då jag annars bara sminkar mig vid speciella tillfällen. Lite extra ompyssling av mig själv nu när det funnits tid och jag har haft lust. Tighta, för korta jeans med hål i, häng och inga strumpot på fötterna i skorna verkar va modet för killar 15-20 år. Tjejer bär mycket svart och glasögon med stora svarta bågar. Verkar vara mode för i stort sett alla åldrar. Mycket smink. Färgstarka läppar, cerise och rött och kraftigt markerade ögon.

Så upplever jag det. :)


Många trånga gator med
branta backar här.
Ett slott längst upp på höjden.

Satt ner en stund och filosoferade
medan jag tog lite bilder på miljön
runt om.







Ännu en trång gata och massor av
folk. Många små trevliga butiker.

Satte mig ner på ett annat torg och filosoferade lite till
och tog ytterligare miljöbilder runt om.




Torg "Piazza Dante"



Staty "Dante"

Staty "Jag" :P




Comments

Popular Posts