att aldrig sluta.

då fibron sätter käppar i mina hjul å jag inte kan göra det jag vill, får jag hitta på nåt annat. trots att det e svårt. idag blev det att pyssla med inspiration för hela slanten. det kan man aldrig få för mycket av. jag började med att gå ner å rota i källaren för att leta upp den där boken jag visste jag hade nånstans. en bok jag fick av min expojkvän å som skulle komma väl till pass nu. efter mycket rotande hittade jag den samt en massa annat. såklart!

boken fick bli en inspirationsbok. en bok full med bilder å texter som jag tejpar å skriver in å som jag kan titta i när ideerna tryter. ide´n snodd från pia anliot! :) inget att skämmas för. en keramiker sa en gång, "hittar man nåt man tycker e bra, kopiera det!" å då menade han att man ska kopiera snyggt. material, tekniker å sånt. inte att måla en kopia av mona lisa. så tack Stefan Andersson.

i källaren fanns dessutom grejer som passar utmärkt till mina mobiler! vad glad jag blev när jag upptäckte att jag direkt kan fortsätta jobba med dom.

vid lunch ringde mamma å frågade om jag ville äta med dom. ja! där hittade jag endel grejer med schyssta mönster som jag fotade. inspirationsbilder, check!

i morron blir det anliots gård igen. hoppas hoppas kroppen klarar av att dreja stort med stellan. en givande dag lär det bli vilket som. :)





Comments

Popular Posts