att producera.

visst jag har förstått nu att mitt konstnärliga uttryck e det viktigaste för mig. att det e det jag bör satsa på, men eftersom den delen av mitt hjärnkontor aldrig har stängt e det skönt att i allfall få ta en paus från det ibland. idag blev en sån dag. att jag lyckades dreja med 10 kg igår va fantastiskt, men lika fantastiskt tyckte inte min kropp tydligen, å sa verkligen till idag att ta det lugnt. därför blev det att dreja småskålar för att både psykiskt å fysiskt få andas lite.

att konst e svårt hör man ju titt som tätt. det svåra för mig e inte att göra konstiga saker, det e att jag har så mycket i huvudet som vill komma ut. det blir liksom lite överbelastning ibland. då e det skönt att producera. 10 skålar totalt.

jag har hittills gjort 3 stora krukor, ca 45 cm höga. nu efter gårdagens bravad med 10 kg så känns helt plötsligt krukorna som var å en e på 4,6 kg inte så stora. kommer nog försöka göra dom dubbelt så stora i allafall. alltså ca 9 kg lera.

idag fick jag oxå en förfrågan om att ha en gemensam utställning med en i klassen. när vet jag inte, men spännande känns det, å kul att ha ett mål att arbeta mot.




Comments

  1. Svårt att tänka sig en klump på 10 kg som ska drejas ut till en stor skål, antar att man blir rätt trött i armarna =)

    ReplyDelete

Post a Comment

Jag värdesätter alla kommentarer! Tack!

Popular Posts