produktiv fredag och en kelsjuk katt.

i går va en mycket produktiv men ändå avslappnad dag i verkstan. tyvärr jobbade pia på annat håll men stellan kom och småsnackade lite och jag kände mig inte så ensam. det regninga mörka vädret kändes först lite trist men med några koppar gott te, trevlig radio och mycket inspirationsläsande blev det riktigt mysigt. blev drejning, efterarbete med det jag redan drejat, modellerande å en massa nya ideer nerskissade i blocket. en kelsjuk katt gjorde oxå besök i verkstan. curry skulle som vanligt sitta bakom mig på stolen vid drejskivan och vägrade gå ut ur verkstan. mitt ben blev currys bästa kompis och lämnade efter sig en massa minnen dvs hår. den vanliga slurken lervatten och sen ville han ge sig ut i regnet. ja ja, jag släppte ut honom.

nästa vecka blir det praktik igen. jag längtar!!

drejade trädstammar.

curry.



inspiration.

inspiration.

inspiration.

Comments

  1. Underbara inspirationsfärger!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Det tänkte jag inte ens på! :-) jag fastnade för formerna jag,
      Men det e sant, riktiga höstfärger. Kanske nåt undermedvetet. :-)

      Malin

      Delete

Post a Comment

Jag värdesätter alla kommentarer! Tack!

Popular Posts