Textillim

Idag tog jag sovmorgon. Jag var i verkstan till sent i går kväll och glaserade en jäkla massa. Ska bli så spännande att se när ugnen har gått färdigt om det blev som jag ville. Alltid ett lotteri. Det är ju levande material jag jobbar med och som ibland absolut inte gör som jag vill.

Jag kom till verkstan vid nio idag och plockade fram och förberedde för att gå in i fotostudion som jag bokat mellan tio och halv tolv. Blev många fina bilder som kommer upp så småningom. Nu ska dom ju redigeras först innan jag publicerar dom.

Idag har jag också provat på en ny metod, för mig iallafall . Att maska av vissa delar på skröjat gods med textillim. Textillimmet blir ju som gummi när det torkat och kan lätt dras av efter att man doppat godset i glasyr, eller så låter man limmet sitta kvar så att det får brinna upp i bränningen.

Denna gången vill jag skapa ett prickigt mönster och använder därför en tunn rundstav som verktyg. Prickarna kommer efter bränningen att vara helt vita då jag just med detta projekt arbetar i porslinslera. Till dom mindre prickarna använde jag mig helt enkelt bara av tuben. försiktigt tryckte jag fram lite lim och applicerade med spetsen på tuben. Jag har gjort prickar men denna metod med att maska av med textillim går att använda till en mängd dekorationer. Det är nog bara fantasin som sätter gränsen. Tryck på play nedan!





Comments

Popular Posts