Funderingar

Det är intressant det här med gener, anlag och intressen. Jag är en väldigt kreativ person och har alltid antagit att nåt av mina barn ska ha ärvt anlaget för att skapa. En har också gjort det. Jag har två biologiska barn. Sen har jag också tre bonusbarn. Jag är inte en sån mamma som sitter ner och pysslar med mina barn titt som tätt, nej skapandet har alltid varit mitt, min plats att hämta energi i alla vardagssysslor. Visst någon gång ibland sitter vi ner allihop och skapar. Vilken kreativitet det finns! Även hos mina bonusbarn, som inte alls på något sätt har ärvt anlaget. Där måste ju intresset har byggts upp på grund av den miljön de befinner sig i. Trots att jag inte är så pysslig med barnen har de snappat upp allt jag gör i mitt eget skapande och hittat något där som får dem att må bra. Det gör mig väldigt glad!

Jag tittar ofta på min biologiska dotter och inser att hon är så mycket jag. Mitt humör, min envishet och styrka. Min kreativitet och integritet och nu har hon också börjat dansa, precis som jag gjorde när jag va liten.

Trots att hon fått så mycket av mig är hon sååå mycket sin egen person. Min starka starka tjej.

Själv har jag fått anlagen både från mammas och pappas sida. Sen har jag blivit oerhört uppmuntrad att utveckla min kreativitet. Jag tror att man måste hålla igång för att ha kreativiteten kvar.

"Ju mer kreativitet du använder ju mer har du kvar"

....ungefär så har en väldigt vis människa sagt. Jag tror helt på det. Jag kan helt enkelt äta den sista kakan i paketet och ändå ha hela kakpaketet fullt i slutändan.

Underbart!

Den här tavlan fick jag av min farfar när jag tog studenten. Den är gjord
1903 av min farfarsfar när han var 14 år.

Comments

Popular Posts