Ny vecka

Ny vecka nya utmaningar.

Nu är det så fullt upp att jag knappt har ork eller tid att ens duscha. Hmmm. Efter flera helger med födelsedagskalas och firande samt skolarbete och det konstnärliga har nu den envisa förkylningen riktigt slagit till igen. Men det är bara att jobba på. Med allehanda medikament ske detta nog också gå. Jag är ju liksom inte den som låter en förkylning slå ut mig. Dock är det ju väldigt viktigt att ta hand om sig själv och mellan arbetspassen får det bli sängläge.

Blev i alla fall en kort sväng ut till Västerby idag för att packa en ugn. Den sista detta år. På fredag är det dags att hämta dem och fortsätta arbetet på dem här hemma i min lilla skrubb till arbetsplats. Min lilla skrubb som jag fullkomligt älskar!

På två månader ska jag nu färdigställa sju stora skulpturer som jag så hemskt gärna vill ha på utställningen i New York. Deadline är den 1 Mars men eftersom jag reser till Etiopien den 16:e Februari och stannar där till den 8 Mars så har jag nu bara två månader på mig att göra klart mitt senaste projekt. Men, det klarar jag! Vill man så går det mesta!

Här snöar det  och smälter bort i omgångar. Inte mig emot, men den här halkan skulle jag kunna vara utan. Livsfarligt! Flera familjemedlemmar har fallit och slagit sig. Inte allvarligt dock. Puh!

Önskar er alla en fantastiskt vecka!

 
 


Comments

Popular Posts