När det inte går som en dans

Idag känner jag att jag behöver skriva om nåt som vi alla är med om och som är en del av livet. När allt inte bara rullar på. Jag har arbeta med en målning till en utställning i Frankrike. I Nice med galleri Monteo Liveto. Länk finns till vänster, Sera una volta. Eftersom jag har fibromyalgi planerar jag alltid in extra mycket tid till varje projekt för jag vet aldrig vad kroppen klarar av. Dessutom kan ju också resten av livet komma emellan. Så med en kropp med extra mycket värk (väderomslagen och stressen nu är döden för kroppen ) har jag jobbat på. Jag färdigställde tavlan för utställningen för flera veckor sen (den ska skickas på Onsdag nästa vecka) men jag blev inte hundra procent nöjd. Jag började då på en ny som också blev klar i god tid och som jag var helt nöjd med. Jag hade en ram som passade perfekt och som jag monterade. Då hände det som inte får hända, jag slår den sista spiken rakt igenom ramen och den blir förstörd. Panik! Beställer en ny ram och inom en vecka kommer den. Då är den för stor, trots att jag mätte väldigt noga, och målningen ramlar rakt igenom hålet. Noooo! Vad göra? Jag får nu montera isär ramen och såga bitarna till rätt storlek. Jag har dessutom en lång period endast kunnat arbeta i 30 minuters perioder och sen varit tvungen att vila 10-15min. Vid tvåtiden har jag alltid en dipp och behöver vila liggandes i en timme eller sova i minst en och en halv timme. Nu har jag Måndag och Tisdag nästa vecka på mig att sätta ihop ramen, montera tavlan, skriva ut alla dokument som ska med för att sen skicka den på Onsdagen och idag vill inte kroppen alls. Befinner mig just nu i sängen. Det här är dessutom inte det enda jag har behövt jobba med.

Jag måste nog tvinga mig själv att vara helt ledig i helgen trots att jag finner det mycket svårt och hjärnan alltid går på högvarv. Självklart spendera jag ju helgerna med familjen med ofta när jag sätter mig ner åker skiss eller anteckningsblocket fram. Jag älskar ju mitt jobb!! Men nu får det vara förbjudet i två dar. Hmmmm, hur ska jag klara detta? Jag behöver verkligen samla all min energi till nästa vecka då jag också ska åka till Stockholm på Fredagen och behöver förbereda för det onsdag och torsdag.

Hoppas ni får en toppendag allihopa!






Comments

  1. Ai! Jag känner med dig. Har du provat att lära dig meditera? Jag kan det inte själv, men har förstått att det kan hjälpa för både det ena och andra, att man vilar på ett helt annat sätt i meditationen än när man "bara" vilar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja jag har funderat på meditation. Ska nog pröva. Kram! :-)

      Delete

Post a Comment

Jag värdesätter alla kommentarer! Tack!

Popular Posts