Fibro Friday! x2

Då jag spenderade förra Fredagen på en plats utan internet blev det inget inlägg då. Därför får ni en tvåveckors uppdatering nu. Vecka 43 började med migrän till och från i ett par dagar. Mycket pga hormoner. Jag har utöver fibromyalgin endometrios vilket gör att min cykel är lite all over the place vissa perioder och ger mer migrän än vanligt.
Allt det onda gör mig ju extra trött, men tyvärr har jag varit tvungen att pressa kroppen. Arbeta fast jag egentligen ska vila för kroppen skriker. Det är ju total katastrof faktiskt, Så nu har jag drabbats av förkylning igen. Imunförsvaret raseras när kroppen är utmattad. Som sagt har jag jobbat på. Även helgen som var. Alltså slutet av vecka 43 blev det arbete men på en plats där själen kan andas. Att spendera helgen med att svartbränna på en plats mitt ute i skogen utan att vara uppkopplad gjorde gott.

Nu vecka 44 hänger förkylningen kvar och jag har mycket ont men det har gått bra att måla. Jag har börjat med en beställning som ska ges bort i julgåva.

När jag målar eller skapar över huvudtaget när jag har en sämre period blir det 30 minuters arbete och 10 min vilande och så håller det på hela dan. Annars hade det inte gått alls. Tacksam att jag har min egna verkstad där jag kan göra så som jag behöver göra. Jag brukar också ta en dag eller två i veckan till att jobba hemifrån. Göra sånt som jag inte kan göra i verkstan. Blog, mejl, bokföring etc.

Nu ska jag vila i helgen. Äta och dricka gott och umgås med underbara familjen, det gör också gott, för både kropp och själ.

Kram!

fibromyalgiförbundet









Comments

Popular Posts