Fibro Friday!

Jag har bestämt att jag vill berätta om mitt liv med Fibromyalgi, så varje Fredag kommer jag kasta mig handlöst ut och berätta allt, the good the bad and the ugly med min diagnos.
Så here we go!

Jag har dragit på mig barnens förkylning så i början av veckan har jag varit sängliggande. Däckad mer eller mindre. En vanlig förkylning för mig blir som en hemsk influensa och jag orkar ingenting. så det fick bli twilight för hela slanten. Brukar försöka börja ta kanjang när jag börjar känna mig risig, men det är jättesvårt att veta när eftersom jag alltid känner mig lite sjuk och inte fattar att det är nåt annat än fibron innan det är för sent.
Jag är verkligen urkass på att vara "vanligt" sjuk. Jag vet liksom inte hur jag ska bete mig och jag blir jätte rastlös.
Det har varit mycket tankar om mitt arbete denna vecka också. hur jag ska göra med allt, men det löste sig av sig själv igår och måleriet kommer från och med nu ta nästan all min arbetstid. Yeay!!
Jag har tyvärr inte skött maten något bra och har haft mycket pulserande i hela kroppen pga inflammation. Dessutom så har jag varit slarvig med att ta mina nyponkapslar som jag tar mot inflammationen. Jag klarar mig inte utan dem och jag mår direkt sämre när jag glömt.
Mycket ont i fötterna speciellt på morgonen

Igår va första dagen kag lyckades ta mig ut en stund och jag va en snabbis till Garpenbergs slott. Det va skönt med lite höstluft och idag va jag iväg till Falun en sväng och har fyllt på med lite mer klar kall luft och solsken.

Längtar till Måndag när jag kan åka till verkstaden igen för att måla.
Får försöka ta det lugnt i helgen trots att jag är hemma med alla barn när Andreas jobbar och jag har dessutom en förmåga att överanstränga mig när jag börjar känna mig bättre i kroppen.
Men nu är det skärpning! Jag kan inte va hemma mer nu har mycket jobb som ligger och väntar.

Delar en mysig höstig bild på två av de fem barnen.
Stor kram! :)

Fibromyalgiförbundet.se





Comments

Popular Posts