Sista dagen, sista natten

Solen skiner. Den är varm. Nedanför på Piazza matteotti  pågår en manifestation. En av många här i Neapel. Jag tror det handlar om vatten. Jag hör rösterna skandera genom fönstren och jag går ut en stund på den stora terassen och suger in det sista av Neapel innan jag far hem i morgon. Studerar människorna nedan och undrar vilka de är och var de ska. Andas, njuter.

Idag stannar jag inne. Organiserar packning av presenter och resten som ska med hem. Låter kroppen vila för att orka den långa resan hem. Neapel-Frankfurt sen Frankfurt-Stockholm, Stockholm- Hedemora. En tolvtimmarsresa.

Lyckorus i kroppen. Tacksam!





 Igår tog jag den sita svängen på stan. Gick förbi konstnärsbutiken Gino Ramaglia igen för att ta lite bilder. Även Academy of Fine Arts kom med på bild. Dock till hälften insvept i ett täcke. Fotade också vackra detaljer på två kyrkor och fick möjlighet att ta en ordentlig bild på Dante.



Skyltfönster "Gino"

Skyltfönter"Gino"

Academy of  Fine Arts.

Academy of Fine arts.

Academy of Fine Arts.

Academy of Fine Arts i sitt täcke.

Santa Maria della Sapienza.

Santa Maria.....

Santa Maria.....

Chiesa di Santa Maria di Constantinopoli

Chiesa di Santa.....

Poeten Dante.


Comments

Popular Posts