workshopkvällar å kroppsspråk.

nu e det endast 2 veckor kvar i skolan. stämningen e väldigt avslappnad å jäkligt trevlig. har haft fullt upp hela tiden å kommer fortsätta så till sista dan.

måndag, tisdag å onsdag veckan som va hade vi workshopkvällar i verkstan. den 14e, 15e å 16e maj kom inresserade från alla dom andra klasserna för att prova att dreja å skulptera/modellera. det blev väldigt lyckat! jag va där alla 3 kvällar å fick hjälp av några av mina klasskamrater.

jag älskar verkligen att dela med mig av mina kunskaper. det ger en oerhörd tillfredställelse att visa människor hur man gör å sedan höra deras glädjetjut när dom lyckas skapa något.

nu återstår att namnmärka dom sista grejerna från onsdagkvällen, skröja, glasera å sen bränna en sista gång. jobbar verkligen för att det ska bli klart innan avslutningen.

dom 10 skålarna i det förra inlägget är klara. det blev en blandning av 3 glasyrer. jag e mycket nöjd!

vi har oxå haft en uppgift som hette "kroppsspråk". som vanligt fick man tolka fritt å jag valde att göra ett nakenporträtt av mig själv. jag kallar den "min kropp, mitt språk". min kropp har varit med om mycket, både bra å dåligt. det syns ju i hur jag reagerar kroppsligt på allt runt omkring mig. det blev oxå en slags terapi att stirra på min egna nakna kropp. ofta springer man förbi spegeln om man inte e nöjd med det man ser. nu har jag mer respekt för min kropp å vad den har klarat av.


"min kropp, mitt språk"


små matskålar.


Comments

  1. Så fort det gått! Nu väntar jag med spänning på vad nästa steg blir för dig =)

    Fina grejer!

    ReplyDelete

Post a Comment

Jag värdesätter alla kommentarer! Tack!

Popular Posts