hur hinner man?

hur ska jag hinna med allt?
bara för att skolan e slut så e inte idéerna det. mitt skissblock kommer va så fullt när nästa läsår börjar så........ja, jag vet inte. får nog sätta mig ner å sålla ut det bästa. bara ha ett par tre projekt som jag koncentrerar mig på å brukspauser mellan dom. med brukspauser menar jag pauser i det konstnärliga, att göra bruksgods för att rensa skallen å få energi att fortsätta med det som är mest mentalt krävande, konsten.

i höst får vi många nya klasskamrater. ska bli jättespännande! vi har redan skapat plats i verkstan åt dom å jag kommer ha min plats kvar. känns skönt. jag längtar dit. men det e oxå skönt att va hemma. slippa bo i en väska. stanna på samma plats längre än fem dar. den här sommaren e oxå första gången vi kan göra en massa med barnen utan att det blir katasrof. varför vill jag inte gå in på här, men känns mycket bra. vi har precis kommit hem från att ha firat midsommar på en camping där vi hyrde en stuga å nu planerar vi inför nästa sommars campingvistelse. :).

har lagt upp bilder på mina nyaste alster. både keramik å måleri. kolla in dom vet ja !

vi hörs!

kram, malin :)

Comments

  1. Uff ja. Man vill så mycket så det skaver, å så finns inte tiden. Jag brukar trösta mig med att tänka att det kanske är därför man är kreativ - om man hade all tid i världen kanske kreativiteten skulle ta paus. Eller så.

    ReplyDelete

Post a Comment

Jag värdesätter alla kommentarer! Tack!

Popular Posts