Ändrade planer och en inbjudan!

Ibland måste man strukturera om för att allt ska funka på bästa sätt. Jag har valt att inte hyra en verkstadsplats hos Västerby Ateljeér. Eftersom jag inte arbetar i verkstan varje dag utan gör mycket annat arbeta på annan plats kändes det bättre att någon annan fick chansen att hyra den. Den öppna verkstaden som finns där kommer jag dock besöka lite då och då.

Jag har också "vuxit" ur min arbetsyta här hemma. Här kommer jag nu bara göra administrativt arbete samt det småpyssel som ingår i mina projekt. Jag har alltså hittat och kommer hyra en lokal på stan här i Hedemora. Igår vid lunch blev det klart att jag får hyra den och det känns fantastiskt!!!!!!!! Ska bli så skönt att få byta miljö och ha yta och även kunna lämna allt utan att behöva plocka undan för att familjen kommer hem. Där kommer jag kunna göra stooora arbeten som jag känner är på g i mitt huvud. Jag kan måla, limma, lacka, gjuta mm mm. I Framtiden kanske också installera ugn och drejskiva.Vilken frihet! Så när jag kommer hem från Etiopien så är det dags att börja planera och leta utrustning till lokalen.

Idag hände också nåt helt absurt! Jag blev inbjuden till att delta på en exklusiv, liten utställning i London!!! Lika overkligt som när jag blev antagen till Agora gallery! Tyvärr, tyvärr tyvärr har jag ingen möjlighet att delta. Känns oerhört trist, men, är de intresserade nu kan det ju hända att de är intresserade sen också. Chansen känns ju också nu mycket större att intresset för min konst kommer öka efter utställningen i New York. Här om dagen gick mitt pressmeddelande ut och  redan nu fick jag den första inbjudan till ytterligare en utställning i utlandet.

Comments

  1. Det är din tid nu!! Bra kämpat, du har rätt att vara stolt.

    ReplyDelete
  2. Helt underbart! Alltihop!

    ReplyDelete

Post a Comment

Jag värdesätter alla kommentarer! Tack!

Popular Posts